Tuesday, July 5, 2011

pelihara diri ini...


bismillah..
segala puji bg ALLAH..TUHAN SEKALIAN ALAM..

♥ Sesuatu yang baik belum tentu benar
♥ Sesuatu yang benar belum tentu baik..


don't judge the book from its cover..
YA ALLAH...ampunkn dosa hmba MU..ssghnya aku insan yg amat hina, yg xprnah berterima kasih pd MU.
YA ALLAH..masihkh ade tmpt utkku di syurga kelak???


kdg2 perkara yg kita tdk suka itu adlh lbh baik drpd ape yg kita suka..
mungkin aku xberapa matang utk berfikir secara rasional tntg hal ni...
mungkinkah ini dugaan MU??
KUATKAN IMAN DI HATI KU...GOLONGKAN AKU DLM KALANGAN HAMBAMU YG SOLEHAH...


PELIHARA AKU DR FITNAH DUNIA..FITNAH LELAKI...


♥ Jadilah orang yang baik
♥ Jika kita berbuat baik,kebaikan pula yang akan kita terima kelak



♥Maaf Ya Allah jika hamba lupa dengan smua nikmat dariMu
♥Maaf Ya Allah jika hamba sombong mrasa semua nikmat ini adalah kewajibanMu
♥Maaf Ya Allah jika hamba merasa paling beriman diantara manusia yg lain
♥Maaf Ya Allah jika hamba merasa paling benar diantara mahlukMU
♥Maaf Ya Allah jika hamba menunda sholat fardhuMu
♥Maaf Ya Allah jika lisan hamba menyakiti mahlukMU






buat teman yg amat ku sygi...
diri ini amat lemah jika sendirian..
aku perlukan kalian dan teguran serta nasihat utk membimbing ku...


shbt..
andai dulu aku leka....
andai dulu aku lalai..
andai dulu aku sombong..
andai dulu aku riak..
andai dulu aku angkuh..
andai dulu aku seorg yg tdk berterima kasih..
andai dulu aku seorg yg tdk mnghiraukan mu...

ketahuilah bhwa diri ini mahu berubah...bawa dan ajk la aku perkara kebaikan..


ingati dan sntiasa nasihati ku...


ssghnya diri ini amat memerlukan kalian utk membentuk diri dan sahsiah yg 


baik..




aku bknlah seperti yg kalian sangkakan...
bantulah aku utk menggapai reha ilahi..
yg ingin menuju ke syurga firdausi..
iaitu impian setiap insani..








mood..: AKU INSAN LEMAH..::

No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...