Saturday, October 1, 2011

utk DIA yg tdk ku ketahui siapa..:)


moga video ni akan beri manfaat kpd insan2 yg sedang mencari cinta..
"lelaki yg baik utk perempuan yg baik dan begitulah sebaliknya"



utk mendapatkan yg soleh itu amat payah..lg2 dgn DUNIA aher zaman ni...semakin bnyk maksiat yg dilakukan tanpa sedikit rasa malu...tanpe rasa takut akan AZAB ALLAH..
nauzubillah min zalik...

manusia sering lupa bhwa kematian itu 1 yg pasti..dan tiada yg kekal di dunia melainkan amal jariah, dan ibadat yg kita lakukan...yg akan membantu kita di alam seterusnya kelak..

jdlah yg soleh/ah...
insyallah kita akn mendpt sebegitu juga...

jgn kau tertarik dgn kecantikan ku, krna dgn itu kau pasti kecewa di akhirnya..
jgn pula kau tertarik dgn kekayaan harta ku, krna dgnnya kau pasti akan lupa akhirat..

namun, pandanglah aku krna agama yg ada pdku..
krna ia akan melengkapkan sebahagian diri mu..
dan cinta itu bkn lg cinta pd wajah..
bkn juga cinta pd harta..
namun cinta kita hanya utk mendapatkan keredaan ALLAH..
untuk menuju syurga hakiki
yg pasti kekal abadi di dlmnya..

berkasih syg kerana ALLAH, insyallah kasih itu pasti sampai ke syurga..:)

akhirul kalam...
aku hanya insan biasa yg berupaya utk menjadi yg solehah kpd yg soleh..
namun, diri ini akan di uji dan sntiasa di uji akan setiap kata2 yg terkeluar dr mulutnya..

jdkan diri kalian sbgi shbt baikku..
yg akan menegur akan setiap salahku..
yg akan menasihati di kala aku terleka..
dan yg akan mengingatkan aku jika aku lalai dgn DUNIA...

YA ALLAH, AKU MOHON KAU JAUHKANLAH AKU DR FITNAH DUNIA dan FITNAH LELAKI..

tundukkan pandangan kami, moga kami di golongkan dlm golongan hambaMU yg soleh/ah...

wallaua'alam..



1 comment:

  1. amin....:)
    smoga kita berjaya mnjdi yg solehah dan ditemukan dgn yg soleh...

    ReplyDelete


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...