Saturday, December 17, 2011

cerita kawen~~


bismillahirrahmanirrahim..:)

SOLEHAH TDK AKAN DTG SENDIRI, TP PERLU DI CARI..

dup dap..jantung berdegup sementara menunggu ketibaan pihak lelaki sampai..
kalo di ikutkan phk lelaki akn smpai pkul 5, leps asar la..
tok kadi da sedia utk mengkadikan, tp byg2 pengantin lelaki xketemu lg..
mak ayh pengntin perempuan da bsg2, tnye mane la pengntin lelaki ni..

**
mane taknyee,, tok kadi da smpi tept wktuny..tp pengntin plak xsmpi2 lg..
hehe...biasa la tu..pengntin tu nervous kott, sbb tu dtg lewt sket kann??
Hehe..pndai2 je..

whateverla jwpn dia, stlh menunggu kurg dr stengh jam, kami dikejutkan dgn ketibaan pihak lelaki..
haha..mse tu semua msuk brkumpul di hlamn rumh..
iyelaa..mse utk ijabkabul da smpi kn..
semua xsabar nak dgar lafaz tuu...

**
sblm tok kadi akad, dia bg cermh dlu pasl pernikahan ni..yg basic2 je la...
cnthnye* ape tugas suami dan isteri ni..n bla bla bla...
ade la jgk nak smpi sejam ceramah tu, brula ustaz mulakan utk ijab kabul..
tgk muka pgntin lelaki gentleman je..xnmpk nervous punn..
mayb sbb dia da bersedia kot nak galas tggungjwb tu..
haha..pastu tok kadi tnye pngtin lelaki, skrg hubungn kamu halal ke haram?
masa tu bln ijab lg la..pengntin lelaki pun geleng kepala smbl ckp haram..
ok pass this step..then tnye lg..
pas sy ckp aku nikhkan dikau dgn si polan....maka hlal ke hrm??
angguk smbl ckp halal..masa tu semua org gelak..
agak riuh jgk la uma tu..
hehe

***masa yg berdebarkan tiba..bismillahorrahmanirrahim..
aku nikahkan dikau dgn 22.50 tunai..
kemudian si lelaki menymbut, aku terima nikahnya 22.50 tunai..
semuanya memanjat kesyukuran ke hdrat ilahi..
alhmdulillah  walimah ini slmt ke penghujungnya...

kedua2 pengntin berslmn dgn sedara2, then ape lg..bergmba laa...
hehe...wajib bnda ni kalo time walimah..



tersenyum ku sendirian melihat shbtku kini sudah bergelar isteri org..
sudah bertukar sttus nya..
ape lg kalo dlm fb, from single to married..
hehe..
mse dia sudah tiba, tertanya pd diri ku sendirian, bila kah masa ku akan tiba??
siapakh yg akan mngisi tmpt pengntin lelaki itu nt..
mostly important, sudah layakkah aku utk terima tgungjwb yg besar ni..
n sudah siapkah diri ini dgn ilmu agama utk didik anak2 ku nt??
^_^
**wink wink**

walaupun rasulullah berpesn pd kaum adam spya berkhwin dgn wanita itu dgn sbb agma yg ada pd dia, namun tdk pula prmpuan itu xbole berkwen dgn sbb yg sma..

"krna yakinkan agmaku kau melangkah dtg, krna yakinkan agma pd mu janji ini ku serahkan.."
kata2 yg sntiasa bermain dlm fikiranku..

moga2 pernikahan yg baru berlansung ptg smlm akan memberikan mereka keluarga yg mawaddah dan sakinah sntiasa..limphi mereka dgn kasih syg, dan kurniakan mereka anak2 yg soleh dan solehah..:)

doa yg tdk prnh putus aku aminkan" rabbana hablana min azwajina wa zurriyatina kurrata a'yun waja'l lilmuttaqina imama.."
amin ya rabbal alamin..

sekian shj perkongsian yg sedikit dr sy..moga dpt walau sedikit ape yg cuba sy smpikan..

jgn cari yg soleh/ah, namun cuba jdkan diri sndri yg soleh/ah..insyallah kalian akn dpt pasangn sebegitu jga..

moga kita ditemptkan dlm golongn HAMBANYA yg sntiasa bertaqwa...
insyallah..rabbi yassir wa la tua'ssir..<3<3<3

nora<3dion....:::SELAMAT PENGANTIN BARU PD KALIAN BERDUA::::..









1 comment:

  1. Assalamualaikum, Nabilah~! ^_^
    terkejut b2, ingat sahabat seorg ni dah kahwin.
    Alhamdulillah, post yg sgt mengusik hati, nak mengalir tahu air mata b2 baca =') kalau boleh kirim salam b2 pada shbt Nabilah tu ye, didoakan moga dia dan zaujnya bercinta sampai syurga!

    Kalau Nabilah dah nak kahwin, ckp dkt b2 tau! ^_^
    Syg Nabilah~ Syg Bella~! muah2~ ^_^ *peluk*

    ReplyDelete

pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...