Wednesday, December 22, 2010

taZkirAh sblm tid0....

alhamdulillah...
10/11/2010...
teman sebilikku pergi mndga ta'alim di musolla blok E...
"nape u sndri xg??"...
plbgi soaln dtnye....namun.,,spti kebiasaannye,,aku hnye mampu trsenyum...
tnde mahu memenuhi kehendak soaln...hehe
ok..tjuk nyee IKHTILAT..
prkara yg sntiasa aku dengar..,,namun masih mmndang enteng aknnye...
astagfirullah..
benar..,,kebenarannye,aku bkn laa org yg begitu baik..spti yg diorg sentiasa ungkap..
aku hnye seorg insan yg mncuba utk mnyolehahkan tp......
kdg2 aku merasa betapa lemahnye aku brbanding dgn teman2 ku yg lain....
yg begitu dhaif dlm ilmu2 agme ni..
mungkin dsbbkan kurg pembacaan...bkn xske....tp..........
ehm...hehe
ok pastu,ape yg aku dpt drpd temanku yg cuba menerangkn kpd ku n roomte ku yg lain...???
bnyk..
sgt2 bnyk...cuma kdg2 kita pk itu prkre biasa...
namun hakikatnya.....,,perlu ade batas2 antre rijal dan nisa'...
1st : mse meeting... jgn trlalu lama...kalau boleh cpt2 diabeskan..jgn keluar dr topik..
      cth: meeting dlm SMAC UIA...(jgn marah ye,xde kaitn ape2)..pastu tiba2 tnye,,"anti ni duk mne ye??"
 2nd : jgn chat @ msj dgn org bkn mahram tnpe sbb2 trtentu...try to straight point...
        jgn isi ape2 memek muka...smile ke sedih ke whateva laaa...must try it!!
3rd: sentiasa jge pndgn....sgt2!!!!!
        supaya kita dijauhkan drpd memandang something yg mnjdkan kita lalai dr ALLAH...
        cth: "ensemnye!!!! cnteknye!!".prkataan tu da jd 1 dosa buat kita...astagfirullah...ssghnye ALLAH itu        maha cntik..
 wa akhiran...saansahi lana an na'kunu abna assolih wa solihah...
mge dpt redha illahi dan di kurniakn iman yg sentiasa kuat utk melawan hawa nafsu...
amin....
seorg insan yg naif dlm menulis bab2 agme...mohon komen dan nasihat ats ape yg dictat...insyallah...
fazakkir..,,fainnazzikra tanfa'ul mukminin....
mndambakan kasih dr MU..











 





      

No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...