Monday, December 20, 2010

muhasabah...

betapa brmknenye sebuah perkenln itu..,,
namun sgt bergna jika dipenuhi dgn nasihat dan teguran...
begitula sahabat yg aku impikn...
yg stiasa menasihati aku kala aku trlalai..,,
 yg sentiasa mmberi teguran kpdku andai aku salah..
 yg sentiasa memarahi aku kala aku trleka....

bkn yg sentiasa mngiayakn setiap prkre yg aku lakukan..
 yg tdk berani mngatakn kebenaran wlaupun pahit bgku...
sedarkn lah aku wahai teman2 ku...
aku insan yg lemah...,,
yg sentiasa memerlukn nasihat dan teguran....
......
"tdk aku tinggalkan fitnah bg seorg lelaki melainkan fitnah seorg wanita..."
astagfirullah...astagfirullah....astagfirullah...
tundukkan la pndgn kita supaya tdk trkena panahan syaitan...
semuanya mmg indah..,,
namun...
sggupkah kita menanggung sgle dosa2 trsebut???
  • jgn tabarruj (brlebihan) dlm pakaian...
  • sentiasa mnundukkan pndgn..
  • sntiasa jge hati spye tdk lalai mngingati allah...
ana mngingtkan shbt2 sekalian..,,dlm mse yg sme ana tarbiah diri ini skali...
semoga kita sama2 dpt mnjge hati dr segala kemungkrn...
sama2 kita muhasabah diri...
adkh kita mnjadi ape yg ALLAH mahukan?? atau mnjadi apa yg kita mahu...
kita dtg drNYA..MAKA JDLAH SPRTI MANA YG DIA MAHU...


mge jalinan ukhwah yg trbina mndpt berkat drmu...
mge aku mnjd teman yg sntiasa berada dlm suka dan duka mereka...
sentiasa jaga diri dan hiasi diri dgn penuh keimanan dan ketaqwaan kpd ALLAH..
^_^
Harapanku moga dikurniakan
Manisnya iman berpanjangan
Moga lautan hilang gelora.....


* asif jiddan andai trkasar bhse,,trsilap bicara,,..krna ana hnye seorg insan yg bisa mncoretkan apa yg trbuku di hati dan melepaskn di tinta ini...*
mohon nasihat dan teguran..


No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...