Sunday, August 21, 2011

menangislah...

alhamdulillah ke hadrat ilahi..krna ana masih di beri peluang utk menghidup udara segar pd mlm 21 ramadhan ni..moga nafas ini berpanjangan sehingga berakhirnya ramadhan..

sguh cpt masa berlalu...RAMADHAN kini sdg meninggalkan kami..kami yg masih dlm lalai dan mungkin ini RAMADHAN terakhir buat ku..
astagfirullah..moga mlm qadr dpt ku temui dan rasai..***

teman...ingatkan aku bhwa ramdhan bln keampunan dan kerahmatan..
teman..ssghnya aku amat mengetahui tntg itu...
namun..mengapa diri ini masih alpa dlm menunaikan ibadah pdMU???
ya ALLAH..
layakkah diri ini utk menerima ampunan drMU?
aku tdk prnh bersyukur atas kurnianMU..
malah..
merungut dan terus merungut..
tanpe puas atas anugerahMU..
insan ini amat lemah..
dan sgt hina..
pernahkan aku menangis krna tkutkan azab drMU??
pernahkah aku mengalirkan air mata krna dosaku pdMU??
pernahkan diri ini tadabbur atas segala kejadian?
pernahkah diri ini meneliti hikmah di sebalik apa yg berlaku??

ibn mas'ud berkata: "seorg yg mngerti al-quran dikenali waktu mlm ketika org lain tidur, dan waktu siangnya ketika org lain tdk berpuasa. Sedihnya ketika org lain sdg gembira dan tangisnya di waktu org lain tertawa. Diamnya di waktu org lain bicara, khusyuk di waktu org lain berbangga. Seharusnya org yg mngerti al-Quran itu tenang, lunak, dan tdk boleh mnjd seorg yg keras, kejam, lalai, bersuara keras dan marah.."




**gen Q**


ampunkan dosa ku ya ALLAH...terimalah taubatku..ssghnya aku amat takut akan azab yg bakal menimpa atas dosa yg di lakukan..
YA ALLAH..BANTULAH AKU AGAR SENTIASA MENCINTAI -MU..:)
   
shbtku,
cuba kau tanya org yg soleh mengapa dia tdk berhibur?
nescaya mereka akan menjawab.."bagaimana hendak bergembira sdgkan mati itu di belakang kami, kubur di hadapan, kiamat itu janjian kami, neraka itu memburu kami, dan perhentian kami ialah ALLAH.."

moga kami dlm golongan yg soleh dan solehah..


No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...