Thursday, December 9, 2010

jiwa ku terisi...

alhmdulillah...
stlh beberapa lme xg dga talk,,cermh..,,mjlis agme.......,,,,
akhirnye....
pesan ayahku.."nabila,kalau ade cermh agme,,pergi dga...jgn lalai dgn dunia sndiri...hati kte ni kna sllu dga crmh2 agme..."
ya alllah....betapa aku sering lalai dgn kemewahan dunia...
astagfirullah..
pd 03-05/12 aku wa ashabi nazhabu ila kem....
KEM HIJRAH REMAJA MUKMIN..
brsme rkn2 seperjuangn dlm menerima sgle ilmu..



alhmdulillia..,,kami trpilih utk mnyertai program trsebut....mmg seronok...
betapa kuat ukhwah yg kami lihat semasa program brjln...
insyallah...kami akn truskan ushe dlm sme2 mngembangkn ajrn islam yg di bawa oleh RASULULLAH namun semakin pupus kala ini......
                         baru aku sedar..,,selama ini,,aku hnye idup utk diri aku sndiri...
                aku tkut...krne fikirkan bhwe diri ini msih hina dlm mgjak org kpd kebaikn...
aku syg teman2ku....aku tkut akn kemurkaanMU...
namun aku tdk kuat dlm menegur mereka...,,,utk amar ma'ruf wa nahyu anilmunkar...
wlaupun aku tau,,kite wajib utk nasihat...
insyallah..,,slps mghadiri program trsebut,,aku rse sebuah kekuatn dlm diri ini utk DITARBIAH dan mentarbiah....
hrpnku...
mge2 teman2ku semua sedar bhme DUNIA ini hnye sementara...
maka cukupkan bkln utk akhirat kelak...sme2 kte brjung utk ISLAM...
kdg2 org ckp.."susahla!!"  "semua bnda xley buat,,tu slh,ini slh..."  "np hram plak??"
namun,,prnahkah kte brfikir seketika......
MENGAPA ALLAH ATURKAN INI UTK KITA (MANUSIA)
cbe brsoal jwb dgn akal yg dianugerhkn??......
insyallah...,,kita akn diterangkn hati dn dmudhkan segala urusn...
amin..
ISLAM itu tdk sush..,,tp kita sndiri yg mnyushkan....mge kte  saling menasihati 1 sme lain..,,ssghnye tiada  yg  SEMPURANA...



No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...