Tuesday, December 28, 2010

Bukti cinta Allah yang teramat Agung!. Dalam sebuah Hadits Qudsi:

 "Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu berdoa kepadaKu dan berharap kepadaKu, necaya Aku mengampuni dosa-dosamu yang telah lalu dan aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya dosa-dosamu mencapai awan di langit kemudian kamu meminta ampunan kepadaKu, Nescaya Aku mengampuni dosa-dosamu terdahulu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya kamu datang kepadaKu dengan mebawa dosa-dosa sepenuh bumi kemudian kamu datang kepadaKu dengan tidak menyekutukanKu dengan suatu apapun, maka Aku memberi ampunan kepadamu sebanyak dosa-dosa tersebut."

teman2 ku..
sedarilah kita bhwe ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN..
mohonla kemaafan dan taubat ats dosa2 yg dlakukn..
mge2 kita trgolong dlm golongn hamba2 yg beriman..
dan ALLAH itu MAHA PENYAYANG...
jgn engkau risau @ kawatir ats sgle cubaan yg dberikn..,,krne semua itu mnunjukkn bhwe ALLAH itu masih mnjge dan memerhatikn kita...
yaqinla dgn janji2 ALLAH...mohonlaa,,mintalah segala yg engkau mahukn...nmun jika engkau tdk perolehinya,,maka pikirkan la bhwe setiap ketentuan itu pasti trdpt hikmah dsebaliknya...
alwez think positif...insyallah...engkau akn mndpt ketenangn yg abadi...
adulah sgle bnda kpdNYA..,,ssghnye DIA maha MENDENGAR...

"didiklah hati2 kami ya allah.,,mge kami sntiasa REDHA dgn sgle ketentuan MU.."
amin ya rabbal alamin....
*nasihati aku kala aku trleka.,,ingati aku andai aku trlupa,,teguri aku andai aku trsalah....
sama2 kita mnjadi hamba yg brsyukur...

No comments:

Post a Comment


pemilik cinta

Wahai muslimah,dirimu ibarat kuntum penyeri.. Sang suria pagi... Kudupnya mekar meniti hari.. Mewangi bak haruman syurgawi.. Usah biarkan wajahmu dipalit luka, lantaran iman tatkala leka. . Taqwamu menjadi benteng diri.. Angkatlah martabatmu ke puncak tertinggi.. insyallah...^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...